11 oktober 2009

September beurzenmaand

September is beurzenmaand. Zowel in Nederland als in het buitenland zijn dan woonbeurzen die ik voor mijn werk moet bezoeken, ik heb het dan dus behoorlijk druk. Het zijn de najaarsbeurzen, waarop fabrikanten en leveranciers aan hun detaillist (de mensen met een winkel) laten zien welke nieuwe producten ze kunnen aanbieden aan de consument. In Ons Huis schrijf ik hierover, om diezelfde detaillist zo goed mogelijk voor te lichten.
De voorjaarsbeurzen zijn alweer in januari, dus de periode tussen augustus en januari is voor mijn de drukste tijd van het jaar.
Dit najaar heb ik vijf verschillende beurzen mogen bezoeken, waarvan eentje in Brussel. Hier was ik uitgenodigd door de organisatie en mocht ik op hun kosten slapen in een design hotel (zie foto). Dat is altijd leuk om mee te maken, al ben je altijd super alert op zulke dagen, het vervoer, je verblijfplaats, alles is nieuw. Bovendien ben je aan het werk. Ontspannen genieten van het bezoekje aan het buitenland is er dus niet echt bij.
De Nederlandse beurzen werden dit najaar opnieuw minder goed bezocht. Dat heeft te maken met de economische crisis, maar ook met het feit dat er simpelweg teveel beurzen en showrooms in ons kleine landje zijn. Door de verstrooiing van de verschillende bedrijven over de verschillende beurzen is het voor de bezoeker niet duidelijk waar ze echt heen moeten. Het ontbreekt aan een duidelijke ‘topbeurs’.
Door het bezoeken van de verschillende beurzen heb ik wel weer een goed idee gekregen van de nieuwste trends en ontwikkelingen in mijn vakgebied (dat klinkt formeel zeg..) Als je benieuwd bent wat ik precies vond dan kun je dit uit foto’s bij dit blog halen.

Wat je hier ziet: een dubbel rolgordijn, transparant en verduisterend, de 'leerlook' is in in raamdecoratie, de ruit komt terug op een modernere manier, fotokunst wordt het nieuwe canvas.





1 opmerking:

Unknown zei

hallo tamara,

mag ik me even voorstellen. Ik ben Arthur Aalbers van cosa nosa. Ik heb je adres gekregen via remco van pluk de dag. donderdag avond hadden wij een wedstrijd tegen pluk de dag. Ik zag je vooraan met een videocamera aan de gang. Aangezien we net een beginnende groep zijn kunnen we best nog wel wat leren via de video. zou het mogelijk zijn om je opnames naar ons toe te sturen? Zie www.cosanosa.nl

alvast bedankt

p.s goede pianist je vrien