11 juli 2008

Over de liefde..

Woensdagavond op bed, hangend met mijn lief, werd ik prettig verrast door een nieuw programma van de VPRO, Café de Liefde.
Eigenlijk is het veel meer dan een tv-programma, want de kijkers bloggen actief mee over de liefde, sturen filmpjes etc.. het is kortom een erg multimediaal concept.

Nog leuker is dat je er nog dagen over na kunt praten, want wat is de juiste formule voor de liefde? Hoe ontmoet je die persoon en wat werkt dan wel en wat niet? In de uitzending hieronder spreken verschillende mensen elkaar vaak tegen. De een zegt dat je niet te lang moet wachten met afspreken als je e-mail contact hebt, voor de ander monde dat juist uit in een langdurige relatie. Bestaat er dus wel iets als een formule?

Een andere leuke vraag die ik jou wil stellen:- Wat is het minimum aan dingen die je gemeen moet hebben met je partner?
Ik ontdek nu zelf dat ik met Bram veel kleine dingetje deel, waardoor samenzijn, een vriendschap hebben, om elkaar lachen en interesse in elkaar hebben totaal geen opgave is. Aan de andere kant vullen de dingen waarin je verschilt elkaar juist weer aan.

Iemand gedachten hierover? Misschien is wel de belangrijkste conclusie dat de liefde op de meest uiteenlopende manieren op je pad kan komen, wanneer je het het minst verwacht :-)


Geen opmerkingen: