13 mei 2006

Natte beestjes en BBQ

Het zou de laatste mooie dag worden (for now) dus ik was erg blij met mijn kantoorloze vrijdag. Nog wat gewerkt aan een paar verhalen, maar ook mooi de tijd om op te ruimen en om mn caafjes in bad te stoppen. Geen gewoonte van me, maar ze roken niet zo fris.. Bovendien geef ik toe dat het ook wel een schattig gezicht is, zo'n nat beestje. Ze genoten van het warme water en schudden zich natuurlijk af en toe lekker uit mijn richting op ;-)

Met Lisette heb ik een mooie ronde gemaakt langs de drie supermarkten in onze buurt. De ene had geen lekker wijn, de ander niet haar lievelings Olijven, bij de derde eigenlijk sowieso bijna niets.. We hebben er een uurtje over gedaan om voorraad voor de geplande BBQ in te slaan. Uiteindelijk liep ik met het boodschappen wagentje over straat, want ik had geen zin in de hobbels in de stoep.

Misschien is het handig om eerst even uit te leggen dat Lis haar heerlijke dakterras in besloten had te wijden met een kleine BBQ, wat van haar vrienden, een zwembad(je) en heerlijk weer. Vooral dat bad was de slagroom op de taart, al duurde het even om hem te vullen.. Wiskunde lerares Lis had uitgerekend dat we 30 keer moesten lopen om hem te vullen, maar dat bleek 300 keer. De inhoud was namelijk 3 kub :-) Toen maar even de tuinslang van de buren geleend dus.
Verder was het extreem geslaagd, heerlijk weer, lekker eten en toen iedereen een beetje afdroop om de vuurkorf en smeulende BBQ met gitaar liedjes zingen. Ouderwets gezellig zeg maar, al was het jammer dat sommige mensen er maar kort waren en anderen niet in hun element. Je kunt niet alles hebben blijkbaar.


Nog een week en dan stap ik op het vliegtuig! Voor die tijd zal ik laten zien wat we willen gaan doen en ik maak natuurlijk veel foto's!

1 opmerking:

Anoniem zei

BBQ zeer geslaagd!!! Zeker ook voor hh vatbaar...

Ik ben niet zo'n fan van badjes in tuin of op balkon. Liever t zwembad in de achtertuin van vriend-lief (maarssenveenseplassen..) (A)

Ik zorg wel voor de hapjes en drankjes in het bad..