07 mei 2006

Bewogen week, afl Kids disco

Heel veel gekleurde kindjes, de een mocca, de ander zwart, weer een ander doorschijnend zoals vriendinnetje Sarah zou zeggen.. Allemaal hadden ze zich verzameld in de Rotterdamse discotheek Now&Wow die voor één keer zijn deuren opstelde voor bezoekerd onder de zestien. Misschien zal het jullie weinig zeggen, maar artiesten als Kus, 4-am, Jes-R en Rafaëlla van Idols traden er op.
Op mijn stage vonden ze het een mooie aanleiding voor een artikel over kinderen en muziek, dus mocht ik er samen met Suus naartoe. 1,5 uur vantevoren mochten we bij de soundchecks zijn en kon ik de artiesten vragen stellen. Vooral over het verschil tussen optreden voor kinderen en volwassenen. Rafaëlla bleek ondanks de roddels er makkelijk te benaderen en ze gaf graag een handtekening voor Suus, die helaas niet op de foto durfde. Later bleek dat dit haar laatste optreden is tot de bevalling, vanwege bekkeninstabiliteit. Ze werd toen al bijna letterlijk op handen het podium op en af gedragen.
Het jongensbandje 4-am verraste mij doordat ze tijdens de soundcheck er goed a-cappela bleken te kunnen zingen. Bovendien doet één van de leden me aan Richard denken. Verder niet bevooroordeeld hoor.. ;-)
Het optreden zelf was erg leuk, nog zelden zoveel decibellen hoeven verdragen.. al die gillende kinderen.. ze waren allemaal erg enthousiast en zongen alles mee. Zelfs de wat minder bekende nummers van Jes-R. Een rapper met wel heel volwassen teksten. Engels of Nederlands, zelfs vierjarige kindjes kostte het geen moeite. Later vertelde de rapper me trouwens dat hij de minder geschikte woorden weglaat uit zijn optredens voor kinderen. Op de cd staan ze dan natuurlijk wel.. Enfin, met piepende oortjes gingen Suus en ik weer weg, achteraf had ze spijt dat ze niet op de foto gegaan was. Volgende keer beter!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind die middelste foto erg mooi zeg.

Anoniem zei

Jes R. Petersen

Music and nature have always filled me with great joy and well being. At an early stage I could feel how music became pure magic and could change my mood to such a degree, was a huge discovery.
I decided that I would try to replicate music inspired by nature, my motivation was to give the listener peace and well being. When I walk around in nature, I generally hear music. It used to be a problem to get home as soon as possible to record, but now with modern technology which is small and handy it is possible for me to record while I am sitting in the forest or on the beach.
Just like a painter sketches his paintings, and then returns back to his studio to paint his picture. As result of this work, are my tow CD 'Ocean Dreams' and 'Natural Harmonies'. I hope these two CDs will provoke a sense of peace and harmony to the listener.


...
Of bedoel je Yes-R, het neefje van Ali B.?