18 maart 2011

Bruiloftsblog :-)

Een paar dagen later dan beloofd, maar hier is dan toch een vervolg op mijn blog over onze bruiloft. We hebben begin deze week gezellig met ceremoniemeester Jet rond de tafel gezeten om de uitnodigingen te plakken, de onderdelen in elkaar te schuiven enzovoorts.. Ontzettend leuk om te horen dat jullie ze mooi vinden! Natuurlijk gaat de eer volledig naar Mark, want hij heeft het ontwerp gemaakt.

Locatie bezoek!
Vorige week zaterdag zijn we weer bij onze trouwlocatie geweest, om allerlei dingen te bespreken. Zo weten we nu dat er waarschijnlijk meer daggasten zijn dan eerst ingeschat, maar dat er minder feestgasten komen. Dit heeft natuurlijk invloed op allerlei dingen, zoals de hoeveelheid tafels, de grootte van de taart, enzovoorts.
Toen we met de voorbereidingen begonnen wilden we eigenlijk geen taart, maar liever cupcakes, of iets anders origineels. Dat had ook te maken met de kosten, want alles waar het label 'bruiloft' aan gehangen wordt is meteen 4 keer duurder. We veranderden van gedachten toen bleek dat we van onze locatie een gratis taart kregen.. dus hebben we op onze bruiloft toch een klassieke taart.. Zonder klassieke vulling overigens, want chipolata is niet aan mij besteed.
Het was erg leuk om weer door de locatie te lopen en me te bedenken dat ik daar al heel snel met Bram ga trouwen. We hebben zelfs even de lift geprobeerd, die ideaal is voor opa's en oma's, maar zeker ook voor bruiden en hun jurk..
Onze locatie is trouwens zelf een behoorlijke paradox, net als ik ;-) Het is namelijk een oud klooster en dat is zeker aan de buitenkant nog te zien. Ook heeft het een kapelletje, waar de ceremonie plaats zal vinden. Deze dingen geven de locatie een klassieke en mooie uitstraling. Het interieur en de aankleding is soms juist weer een beetje kitsch.. met in één van de feestzalen 'fresco's' op de muren en het plafond.. Die zaal hebben we dus niet gekozen om ons feest te vieren. De mengeling tussen klassiek en kitsch zorgt er wel voor dat ik me thuisvoel op de locatie. Het is er zeker niet stijfjes. Volgens mij gaan we er een heel leuk feest vieren.

Knutselen

Door het bezoekje aan de locatie was ik ook weer extra gemotiveerd om aan de decoraties te werken. Ik vind het namelijk erg leuk om daar mee bezig te zijn, omdat ik zo een echte stempel op de dag kan drukken. De locatie zorgt natuurlijk voor neutraal gedekte tafels en decoraties, maar ik wil graag dat onze dag uniek is! Vandaar ook de keuze voor de thema-kleur paars.
In de afgelopen maanden heb ik paarse lopers gevonden (althans, een creatief alternatief daarvoor..) en ook decoraties gekocht die op de tafel komen te staan. Dat kan zowel bij het eten als in de feestzaal zijn.
Voor overige ideeën heb ik op internet veel naar Amerikaanse DIY (Do It Yourself) bruiloften gekeken. Natuurlijk waren deze behoorlijk over the top, maar ik kreeg er zaten erg leuke dingen tussen die ik ook toe kan passen. Zo begon ik een tijdje geleden al met het maken van pom-poms, die op de tafel kunnen liggen, maar vooral ook opgehangen kunnen worden.
Ik kan verklappen dat het veel vragen opriep dat ik overal rondjes op textiel aan het tekenen was, om ze daarna uit te knippen. Toen ik het resultaat liet zien waren collega's en vrienden blij verrast, want met rondjes textiel kun je hele feestelijke decoraties maken :-)
Het tekenen en uitknippen kostte alleen wel veel tijd. Inmddels heb ik 4 witte en paarse exemplaren, maar als ik ze in de feestzaal wil gebruiken moeten het er toch iets meer zijn. Bovendien zijn de pom-poms op de foto niet erg groot.
Terug naar het internet dus maar weer.. en op zoek naar andere varianten. Gelukkig stuitte ik toen op pom-poms van een ander materiaal, namelijk vloeipapier. Dit is, zoals waarschijnlijk wel bekend, heel dun papier dat vaak gebruikt wordt om cadeautjes in te pakken. De theorie van mijn nieuwste DIY project is om acht van deze velletjes op elkaar te leggen en dan als een harmonica te vouwen (back 2 school ;-)) daarna bind je een touwtje in het midden en knip je de uiteinden in een ronde of spitse vorm. Dit zijn de bloemblaadjes. De laatste stap is om zorgvuldig alle laagjes uit elkaar te trekken, zodat een bloemvorm ontstaat. Dit is het meeste werk.
Al met al bevalt dit knutselproject stukken beter dan de textiele versie, daarbij deed ik er dagen over om genoeg rondjes te knippen (lees: een paar 100 stuks..) terwijl het met vloeipapier heel snel gaat. Het resultaat is alleen wel vrij bewerkelijk, dus ik denk dat ik de meeste pom-poms kort voor de bruilloft moet maken. Wat vinden jullie ervan?



1 opmerking:

Melanie zei

Hallo,

Zou ik mogen vragen hoe groot jij de velletjes vloeipapier hebt gemaakt?