27 mei 2009

Tuindagen en BBQ

Schrijven is prachtige manier om iets over te brengen, om te laten weten wat er in je omgaat.
Toch ontdek ik steeds meer dat de belangrijkste dingen het moeilijkst onder woorden te brengen zijn. De twee uitersten, zoals verdriet en geluk zijn gewoon té persoonlijk.
Toch ga ik het proberen.

Afgelopen zondag had ik een afspraakje met mijn moeder. In tuinieren hebben we een nieuwe gezamenlijke hobby ontdekt en daarom gingen we samen naar de tuindagen bij slot Zuylen.
Een prachtig slot, op fiets afstand van mijn oude huis, maar nooit door mij ontdekt. Rond dit slot allerlei kraampjes van kwekers en dingen die iets te maken hadden met tuinen. De hoeveelheid viel alleen behoorlijk tegen, want binnen een uurtje hadden we het wel gezien. Het was gelukkig wel een prachtige dag, dus konden we ons na het nuttigen van een aarbeien taartje vleien in het gras. Het was erg gezellig om nu eens een op een contact te hebben met mijn moeder en om uitgebreid met elkaar te kletsen. Kortom, het was een erg fijne middag.

De avond vond plaats op ons lievelingsplekje aan de Maarseveense plassen, met een BBQ, lekker vlees, sla uit eigen tuin en veel leuke mensen. Het zonnetje scheen nog en ik was ontzettend in mijn element. Het gevoel van de zomer, vrijheid, lekker met je vrienden hangen.. op zulke momenten weet ik weer dat er niet veel voor nodig is om gelukkig te zijn :-)

Geen opmerkingen: