22 oktober 2008

Herfst/verjaardag

De herfst heeft dan nu toch echt toegeslagen. 12 graden, regen, bijna wintertijd..
Wat zei Bløf ook alweer over oktober?

Gisteren regende het zo hard dat ik de bus wilde pakken naar mijn werk. Nu is er geen directe verbinding, dus dat was al een uitdaging..
Volgens 9292ov moest ik eerst bus 71 hebben en daarna bus 11 die op de Biltstraat stopt (daar werk ik dus). Enfin, ik stond bij de bushalte en de juiste bus was te laat. In eerste instantie wachtte ik gewoon, maar toen zag ik bij de bushalte aan de overkant een andere bus staan. Bus 10 naar de Uithof via de Biltstraat stond erop.. dus ik sprintte erheen.
De bus reed weg, maar totaal in de verkeerde richting. De buschauffeur wist me te vertellen dat hij nog veel meer om zou rijden, dus stapte ik maar uit. Ik pakte de tram naar het station en daarna de juiste bus, waardoor ik uiteindelijk toch maar vijf minuten te laat aankwam op de plaats van bestemming..
Kortom, ik hoop op een winter met niet al te veel regen of een lift van Bram.

De herfst en oktober zijn overigens niet alleen maar ellende, want ik ben weer bijna jarig! Vorig jaar was dat een hele happening, met een ontzettend leuk feestje in Amsterdam, maar dit jaar heb ik geen inspiratie. Ik ben ook een beetje moe, van mijn nieuwe baan en misschien ook omdat ik de vitamine-D mis.
Kortom, geen feestje komend weekeind. In plaats daarvan doe ik op mijn verjaardag mee aan een cursus nachtfotografie en ga ik zondags gezellig naar mijn ouders.
Misschien geef ik binnenkort nog een feestje, maar dat horen jullie dan natuurlijk nog ☺

Dat betekent natuurlijk niet dat ik jullie niet wil zien, zaterdag overdag in Utrecht en zondag in Westervoort mogen jullie absoluut langskomen. Leuk zelfs! Laat het me dan wel even weten..

Last but not least.. twee weken geleden heb ik een heerlijke herfstwandeling gemaakt met de familie Brouwers. De foto’s hiervan staan natuurlijk op www.paradoxa.nl.
We kunnen in ieder geval bevestigen dat het goed gaat met de paddestoelen, want die waren werkelijk overal.. In tegenstelling tot katjes (zie mijn main coon foto’s) blijven die fijn stilstaan, dus kon ik mooie plaatjes schieten.

PS. Bedankt voor de leuke, fijne en ontroerende reacties op mijn blog over kinderen en daarvoor over verlies. Ik denk overigens ook dat een goede opvoeding ontzettend belangrijk is, al is dat makkelijk gezegd als schipper aan wal..

PPS. Ik had vroeger een grote poster op mijn kamer, van een grote boom en een meisje dat daaronder lag. 'even knuffelen met een woudreus stond erop...' vandaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey meis!

Toevallig nachtfotografie in sonsbeek met nacht van de nacht? Ik heb er ook over getwijfeld om naartoe te gaan! Ben er nog steeds niet helemaal over uit :)
Maar zondag zou ik graag langs willen komen, ik zal even overleggen met wouter wat die doet. Misschien leuk om samen te doen, heb hem ook al zo lang niet gezien!
Ik schoot in de lach bij je boomknuffelfoto trouwens hahaha, bij mij schieten er iets andere associaties door mijn hoofd. Dat krijg je er van als je op een school zit met boomknuffelaars en geitenwollensokken denk ik ;)
Nou ik spreek je wel weer :)

Liefs!