24 december 2006

Draakjes

Tjonge jonge, Black wil duidelijk geen kinderen..
Nu rammelen mijn eierstokken wel als een gek, maar ook kinderen krijgen kent grenzen.
In een tv-programma zag ik afgelopen week een aantal moeders met meer dan 10 kinderen.
Zo was er een dame die wel 13 draakjes geworpen had. En nog was ze het niet zat. Aangezien ze boven de 40 was moest ze eerst laten onderzoeken of ze nog wel een eiersprong had. Daarnaast slikte ze handenvol met hormonen, want er moest hoe dan ook nog een baby komen.
Ik vroeg me af waarom ze dit in hemelsnaam wilde, maar dat antwoord kwam al snel. Niets vonden deze vrouwen zo fijn als hupeloze kindjes die in alles van hen afhankelijk waren. Onmisbaar zijn, dat is iets waar ze op kickten.
Als een spruit baby af was begon het bij zo'n moeder alweer te kriebelen. Nog een pop!

Afgrijzen bekroop mij toen ik dit zag. Het ging hier niet om de kinderen, maar om de vrouw. Hoe zou het contact met de 13 kids zijn? Geen moment dacht ze eraan dat op haar leeftijd kinderen krijgen niet zonder risico is. De kans op een handicap is immers vele malen groter. Daarbij moest ze haar buik letterlijk omhoog tillen bij een bezoekje aan de dokter. Haar lichaam had zo geleden onder al die zwangerschappen dat ik het ronduit onverantwoordelijk vond dat de arts haar niet waarschuwde.

Nee, ik mag dan graag moeder willen worden, maar niet zo'n moeder..

Dat zelfs een baby erg leuk kan zijn bewijzen trouwens twee vrienden van Ben. Zie: Daria.waarbenjij.nu

Geen opmerkingen: