06 maart 2006

Palm

Ik weet niet of het herkenbaar is, maar ik weet niet hoe ik me moet voelen. Boos, verdrietig, onverschillig, geen van deze woorden vat wat er de laatste dagen in me omgaat. Gelukkig is er de slaap, de uitgelezen methode om even de radartjes stil te zetten en een beetje op te laden. Al lost dit natuurlijk nooit iets op.
Iedereen kent ups en downs in zijn leven en mijn nieuwste woestijn periode duurt nu al even. Eigenlijk vond ik dat ik er daar voor de komende tien jaar wel genoeg van had gehad, maar blijkbaar is dat niet het geval.


Het was voor mij verder een rustig weekeind, ik ben bij mijn ouders geweest en heb de tijd genomen veel te lezen. Daardoor kwam ik weer een aantal dingen tegen die ik hier zeker met jullie zal delen. Yoga zat er voor mij even niet in, ik voelde me veel te instabiel op alle fronten en zocht de rust in mijn bedje.

Ik kwam trouwens een mooie vergelijking tegen. Zoals je misschien wel weet betekend mijn naam letterlijk ‘palm’of ‘dadelpalm'.
Omdat de palm groeit op plekken waar amper water is kweken ze hem op een heel bijzondere manier. Zodra het zaadje is ontkiemt wordt een steen op het kleine sprietje gelegd. Het kan nu niet meer omhoog, maar wortelt zich in plaats daarvan in de diepte. Veel grote palmbomen hebben uiteindelijk zelfs wortels die even lang zijn als de lengte van de boom zelf.
Haal eruit wat je wilt, maar het is hoe dan ook een mooi beeld niet waar?

1 opmerking:

Anoniem zei

heel symbolisch.. sterkte met je zoektocht..