27 februari 2006

vreemde onderzoekjes, wie betaalt die lui?!

Las ik vandaag toch twee bijzondere artikeltjes..

Op zondag sterven minder mensen dan op andere dagen van de week. Dat zou vooral komen omdat er meestal geen ingewikkelde operaties plaats vinden op die dag. Een interessante gedachte, maar er zijn natuurlijk veel meer redenen waarom mensen doodgaan dan aan een mislukte ingreep. Zou men even tot na het weekeind wachten met zelfmoordplannen? Op de Manic Monday so to speak? Enfin, het blijft een vreemde zaak, want er is juist weer een piek op dinsdag en vrijdag. Heeft iemand daar nog leuke theorieën over?

Wat wel duidelijk schijnt te zijn is dat het huwelijk de leeftijdsverwachting van vrouwen geen goed doet. Wij leven als we getrouwd zijn 1,4 jaar korter terwijl een man 1,7 jaar langer leeft dan ‘normaal’ als hij getrouwd is. De mannelijke wederhelft snoept zomaar bijna 1,5 jaar van ons af! En die mannen maar klagen over het huwelijk terwijl zij er juist beter van worden!


De zaken die vrouwen schijnen te nekken zijn de zorg voor het huishouden, passief roken en (nou komt ie) teveel seks.. Dat laatste verbaasd me nogal, was seks niet erg goed voor de gezondheid?! Bovendien, getrouwde mensen zouden toch maar weinig seks meer hebben? Ik weet het allemaal niet meer hoor..
Dan nog een nadenkertje, mannen leven statistisch gezien sowieso korter dan vrouwen, volgens mij omdat ze het grootste deel van hun leven achter vrouwen aanjagen. Het huwelijk is dus blijkbaar de redding om hen enigszins tot rust te laten komen?


Ben benieuwd wat je hierover denkt. Zoveel is zeker, dat droomhuwelijk lijkt ineens een stuk minder aantrekkelijk. Alhoewel.. teveel seks? Daar wil ik wel een jaartje van mijn leven voor opgegeven ;-)

liefs


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik mis even de scherpte voor een theorie bij de statistiek, als ik met jou over de zondag in discussie ga moet ik natuurlijk wel op mijn best zijn... Wel twee losse gedachten:

Kwaliteit gaat boven kwantiteit, laat mij maar in kameraadschap sterven (veel echtparen sterven kort na elkaar, misschien verklaard dat iets?).

Sinds de tweede emancipatiegolf worden steeds meer vrouwen kaal. Schijnt te komen door werken en roken. Leve de vrijheid!

Lady zei

Kameraadschap lijkt me inderdaad een groot goed, want volgens mij is een mens alleen niet alles wat hij zijn kan. Die emancipatie, single blijven, even hard willen werken als de mannen die daar ook vaak aan onderdoor gaan. Meer roken, het lijkt me geen groot goed. Ik hoop dat ik mijn voornemen van werken om te leven later vol kan houden. De post was verder natuurlijk wel met een knipoog bedoeld.

Anoniem zei

betaalt, met een -t svp.

Anoniem zei

Hmmm interressant om zo jezelf aan het denken te zetten zeg...maar goed lees even tijdje niet je blog en kan gewoon 4 a 5 stukken in halen ;)