24 februari 2006

Spinazie en volwassen worden

Wat een heerlijke zonnige winterdag vandaag. Ik werk nog even een uurtje in Almere en dan mag ik een uurtje genieten van het zonnetje achter glas, in de trein.
Gister mocht ik koken voor Marein en dat ging boven verwachting goed. Ik had een recept gescoord uit een vegetarisch kookboek en het werd nog lekker ook. Al moest ik wel halverwege meer spinazie gaan halen. Gewend aan diepvries verpakkingen wist ik niet dat het zo ontzettend zou slinken in de pan..
Ik zal het recept even toevoegen, het is echt een aanrader al zou ik de spinazie scoren bij de lokale Turk, want in de supermarkt is verse spinazie echt vies duur.

Recept: Spinazie met Feta

Men neme,
500 gr spinazie
125 gr feta kruimels
1 ei
4 volkorenbeschuiten in kruimels
1/4 theelepel oregano
2 theelepels citroensap
peper uit molen
25 gr margarine

De spinazie drie minuten op matig vuur koken en daarna laten uitlekken. Ondertussen de feta en beschuit kruimelen, wel apart houden. Bij de feta de oregano, citroensap, peper en het ei doen. De helft vd spinazie daarmee en 1 theelepel beschuitkruimels mengen en in een ovenschaal doen. Daarna de rest van de spinazie er bovenop en daarop de rest van de beschuitkruimels. Smelt de margarine en spreidt dat uit over de kruimels zodat in de oven een mooi korstje ontstaat.
15 minuten op 225 graden in de oven en voila!

Hoe zei de slechte popzangeres het ook alweer? Not a girl not yet a woman?
Ik ben nu 23, dus het predikaat jonge vrouw mag ik best dragen. Toch zie ik me veel meer als het meisje dat ik ooit was en denk ik misschien ook nog zo. Dat is iets waar ik gister met Baas over gefilosofeerd heb.
Misschien komt dit omdat ik mijn kinderjaren graag positief over zou willen doen, of misschien uit gebrek aan zelfvertrouwen. Who knows.

Toen ik in de pubertijd zat realiseerde ik me ter dege dat ik geen kind meer was, maar tussen servet en tafellaken in zat. Nu wordt het hoog tijd om me dat tafellaken toe te eigenen en trots te zijn op de vrouw die ik ben en kan zijn. Het kleine meisje is niet dood, maar wel verleden.

Je bent moeilijk te weerstaan
Met je betraande ogen
Maar wat geweest is is voorbij
Je hoort in een kitsch lijstje
Maar al lang niet meer bij mij

Wat er ooit gebeurd is
Er is je veel misdaan
Ik kan het niet veranderen
Ben jou al vele jaren niet meer
En moet echt verder gaan

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi verwoord, dame (!)

Anoniem zei

nu ik weer fysiek in staat ben om aan eten te denken (denken? fysiek? huh?), wil ik graag de vaste volgers van deze webstek melden dat het goed toeven is aan paradoxa's tafellaken.

Anoniem zei

keep on swimming keep on swimming keep on swimming keep on swimming

Anoniem zei

Ik heb geen idee van jou liefdes leven enzo…. Maar soms, heel soms…kan je met alle lichten uit kun je bij volle maan alles zien. Dan is het beter om de volle maan af te wachten alle lichten uit te zetten om dan langzaam sommige lampjes toch weer te laten opgloeien.

Mag ik trouwens ook een keer die spinazie feta komen proberen?

Verder… Je schrijft mooi (al blijft baas de beste).

Lady zei

Hahaha je bent van harte welkom, enne, Baas en ik zijn niet met elkaar te vergelijken, want we zijn en dichten op een heel andere manier. Liefs

Anoniem zei

Niet mekkeren Tamara, ik ben gewoon de beste en dat weet jij ook wel. Als we op dezelfde manier zouden schrijven en dichten DAN zou jij OOK de beste zijn. En zou ik je moeten vermoorden.

Lady zei

Bepaalde woorden hebben voor verschillende mensen een andere betekenis, wat dat betreft zou hetzelfde schrijven soms kunnen helpen. En is praten soms makkelijker. Verder dicht je natuurlijk veel beter.. je heet niet voor niets Baas..

Anoniem zei

Bepaalde woorden hebben voor verschillende mensen een andere betekenis, wat dat betreft zou hetzelfde schrijven soms kunnen helpen. En is praten soms makkelijker. Verder dicht je natuurlijk veel beter.. je heet niet voor niets Baas..

Anoniem zei

Wat ik zeg

jullie vullen elkaar aan