22 februari 2006

Oppassen

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, een tijd om zaaien en een tijd om te oogsten.. enfin u kent de (bijbel) tekst allemaal wel. In dit geval slaat het op mijn oppasactiviteiten. Nu ik bij mijn vader en de Appie werk en vanaf 20 maart stage ga lopen schiet er weinig tijd meer over. Hoe leuk ik oppassen ook vind, de tijd ontbreekt mij!

Vandaag ben ik nog even bij Myrthe (7) en Olivier (3) de twee kids waar ik al een keertje over schreef toen ik mijn msn-space nog gebruikte. (www.spaces.msn.com/members/ladyparadoxa) ze zitten nu met veel bijgeluiden achter de pc een spelletje te doen 'shit nee' 'ja daar!' 'YES' 'stommerd!' 'Ja straks komt die sleutel huh, dat is irritant huh..' Dus tijd om hier wat te posten. Er zit een cake in de oven en ze hebben me al helemaal moe gestoeid, dus ik voel me helemaal geen slechte oppas vandaag :-)

Jammer dat ik de tijd niet meer heb, want ik breng graag tijd met kids door. Met ze naar de speeltuin, lekkers bakken, een dikke knuffel als je weggaat.. Mijn fetish is nog lang niet verdwenen mensen.. Je ontmoet trouwens ook compleet verschillende gezinnen als je dit doet. Zo paste ik ooit op een gezin met een over gepamperde tweeling, een gezin vaarvan de moeder helaas mishandeld bleek te worden, bij een meisje dat amper drie jaar met mij scheelt en al studerend een peuter probeerd groot te brengen, een gezin met twee oud krakers als ouders en dus deze kids. Hun ouders zijn regisseur en stewardess en Myrthe zit op hockey (soms hoef je maar weinig te schrijven om beeldend te zijn niet waar?

Ik zal de afwisseling missen, net als de vlekken op mijn kleren en het compleet leeggezogen gevoel dat je soms aan een dag oppassen overhoudt ;-) maar goed, misschien mag ik over een paar jaar eigen kroost opvoeden, who knows.
Trouwens, een leuk programmaatje die Photo Booth op macs met een camera!!!


Oh en ik kan ook best lief zijn (althans eruit zien)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

en pas je ook een beetje op jezelf?

Lady zei

jawel hoor, ik doe mn best. ook weer een reden waarom oppassen niet zo praktisch meer is.

Anoniem zei

Oh! The cynicism of it all!!

Anoniem zei

Keuzes he... maar goed. Mooi stukje tekst met leuke foto's die je aardig hebt toegetakeld';)

Anoniem zei

Leuke foto's vooral de onderste.. (A)

Ja, het is zo bevredigend voor een ander te zorgen.. Maar liever geen gezonde kids voor mij..

liefss

Lady zei

Ze zijn zo lekker vermoeiend ;-)