12 augustus 2009

Tendence, ofwel Tamara op de beurs

To blog or not to blog, that’s the question..

Ik zit regelmatig achter mijn toetsenbord met het voornemen om iets leuks te schrijven, maar vaak komt er niets uit mijn vingers. Is het namelijk wel boeiend? Wil ik een algemeen stukje schrijven over mijn gevoelens of over iets wat ik heb meegemaakt? Enfin, soms moet je meer doen en minder nadenken.
Bovendien geniet ik zelf erg van de blogs van vrienden, dus al met al genoeg stimulans om weer eens te posten.

Zoals je misschien wel gezien hebt staat er een nieuwe gadget op mijn Hyves, namelijk een filmpje dat ik gemaakt heb op een beurs waar ik in het begin van juli was. Dat is namelijk twee keer per jaar een belangrijk onderdeel van mijn werk, nationale en internationale beurzen bezoeken.
Daar krijg ik een idee van de nieuwste trends op interieur gebied en kan ik de mensen achter de bedrijven in levende lijve ontmoeten. Soms saai en vermoeiend, maar meestal een van de leukste kanten aan mijn werk.

Over het algemeen zijn er in januari een groot aantal beurzen en in september weer, de drukste periode staat dus voor de deur. In juli was nog een verdwaalde decoratiebeurs en zo moest ik in mijn eigen vakantie een paar dagen naar Frankfurt. Dat is namelijk het epicentrum van een aantal belangrijke beurzen, zoals in dit geval Tendence.

De Frankfurter Messe, waar door het jaar heen allerlei beurzen plaats vinden, is echt een gigantisch gebouw en dat wilde ik met het filmpje even laten zien. 9 gigantische hallen vol met exposanten telde de beurs en daartussen is de afstand behoorlijk, vandaar dus de horizontale roltrappen.

Verder is het leuke aan beurzen dat je vaak wordt uitgenodigd door de organisatie en het verblijf en vaak het diner op hun kosten is. Zo ontmoet je ook nog eens iemand, zoals Bridget uit Canada, Julia uit Australië (woont in dezelfde straat als Hugh Jackman die ze weleens ziet bij de bakker..) en Catherina uit Rusland.
Hetzelfde werk is dan een leuk startpunt om erachter te komen dat sommige dingen over de hele wereld hetzelfde zijn..

Enfin, wat ik zoal doe op de beurs? Nou de volgende dingen heb ik iig gezien.

KLIK!
(een taartvorm voor mensen met veel trek en weinig trek..)

KLIK!
Porceleinen lampen die telkens een maatje kleiner zijn, omdat ze krimpen in de oven

KLIK!
Een lievelingsbedrijf van mij, omdat vrijwel alles naar de natuur verwijst

KLIK!
Felle kleuren zijn trendy

KLIK!
Een houder voor theezakjes, bedacht door een studente.. die nu binnen is..

Geen opmerkingen: