21 augustus 2009

Rood..

Toen ik mijn haar nog verfde met Henna was ik na het verven altijd weer trots op mijn vuurrode lokken.
Ik mag dan geen skate broeken of gothic jurken meer dragen, maar iets in mij wil zich toch onderscheiden. Bovendien had ik altijd het gevoel dat rood haar misschien nog wel beter bij me paste dan het peper en zout dat ik van nature heb.

Toch heb ik maandenlang niet geverfd, vooral omdat ik mijn eigen kleur weer eens wilde zien. Ook vond ik het raar om mezelf op familie foto’s te zien, waarbij ik er toch anders uitzag dan de rest. Zo gezegd zo gedaan en vrij onopvallend had ik op een gegeven moment voor het grootste deel weer mijn natuurlijke kleur. Dat was okay, maar meer ook niet.

Zeker toen ik op foto’s zag dat rood haar mij toch wel erg leuk staat...

Kortom, ik heb mijn haar nu professioneel laten kleuren en ben zelf erg blij met het resultaat. Misschien valt het je niet eens op als je me weer ziet, maar ik kijk elke dag met een fijn gevoel in de spiegel. Mijn rode haar is weer terug!
Op termijn gaat het misschien iets meer naar koperblond, want donkerrood (mahonie) vind ik te onnatuurlijk ogen, maar voor nu is dit het..

Ik kijk wel minder vrolijk op de ‘na’ foto, maar dat ligt iig niet aan mijn kapsel ;-)

Geen opmerkingen: