25 februari 2009

You found me, The Fray

Soms kan een nummer je ineens positief verrassen.
Dit nummer raakte mij meteen met de eerste zin, die ik erg uit de toon vond vallen op 3FM.
Ik werd dus nieuwsgierig naar de tekst en of daar echt mee bedoeld werd wat ik dacht te horen.

Ik heb mijn conclusie getrokken, maar nu is het aan jullie.
Ik lees een songtekst over een moderne Job, vragend aan God: ‘Waar was je al die tijd toen ik het moeilijk had.’ Met de conclusie dat God hem gevonden heeft, door zijn problemen heen.

Het verwoord zoals ik God zie.
Om ‘volwassen’ te worden moet je als mens leren lopen, maar dat gaat niet zonder blauwe plekken. Soms 'val' je en lijkt God in je verdriet ver weg. Toch ervaar ik altijd weer dat er wél zingeving is en dat God mij altijd weer terugvindt.

Je moet wel even zelf klikken, want de embedding staat uit:
http://www.youtube.com/watch?v=Lb-Z_wH3SFQ

1 opmerking:

Anoniem zei

Zeker een mooie tekst.
Veel herkenning!