03 november 2008

Jarig/Nachtfotografie

Er was geen feestje en er hingen geen slingers, toch voelde ik me dit jaar echt jarig. Voor een groot deel kwam dat door Bram, die me ontbijt op bed bracht samen met veel leuke cadeautjes, waaronder een dvd van House ☺ de nieuwste cd van A Balladeer en kaartjes voor de musical Joseph.

De rest van de dag was heerlijk rustig, maar ’s avonds gingen we heerlijk uit eten bij Bis en mocht ik me druk gaan maken over de cursus nachtfotografie. 
Het was namelijk behoorlijk koud op 25 oktober en ik had geen idee wat ik moest verwachten.
Ik heb mijn canon 400d nog niet zo heel lang in mijn bezit, dus ik vreesde dat andere fotografen het nachtfotograferend misschien eerder onder de knie zouden hebben. Dit viel gelukkig mee, mede omdat de cursus op zichzelf erg eenvoudig was.
De uitleg beperkte zich tot de instellingen van de camera, en dit is eigenlijk ook het enige wat je nodig hebt. Fotografie is zo persoonlijk dat iemand je niet kan dicteren hoe je het mooiste plaatje schiet.
Kortom, ik heb leuke dingen geleerd, maar het meedoen aan een cursus is daar eigenlijk niet voor nodig. De cursus had wel een meerwaarde omdat we daardoor voor één keer ’s nachts de Dom op mochten. Het uitzicht was natuurlijk prachtig en de foto’s die ik daar maakte vielen ook niet tegen. Daarna hebben we leuke effecten uitgeprobeerd met hulp van het verkeer, het resultaat kun je natuurlijk bekijken op www.paradoxa.nl.

Op zondag vierden we mijn verjaardag met familie en met Wouter en Chantal, twee vrienden die ik al heel lang ken. Ook dat was erg leuk en gezellig, maar vooral ontspannen omdat ik niets georganiseerd heb dit jaar. Nog bedankt voor al jullie felicitaties, bijna ongemerkt 26 alweer!

Er volgt hier snel meer, want Brugge was fantastisch..


Geen opmerkingen: