11 augustus 2008

Wat drie weken vakantie met je kunnen doen.. deel 1

We waren bij mijn ouders toen het gesprek weer eens kwam op het feit dat ik nog steeds bij Telfort werk. ‘Wanneer ga je nou eens solliciteren??’ dit keer draaide ik niet meer om de hete brij heen en gaf met gezonde tegenzin toe dat ik nog bar weinig had gedaan om een nieuwe baan te vinden.
Die ontboezeming kwam duidelijk niet als een verrassing, maar juist doordat ik het volmondig toegaf realiseerde ik me dat mijn sollicitatie angst nergens op gebaseerd is. Ik had gewoon een duwtje in mijn rug nodig!

Zonder er echt bij stil te staan zei ik ineens: ‘goed, ik spreek bij deze af dat ik maandag minstens 1 sollicitatiebrief geschreven heb voordat Bram thuiskomt van het repeteren’.
Nu kon ik dus echt niet meer terug, mijn stok achter de deur was mijn lief, aan wie ik me eigenlijk wel graag wilde bewijzen. Die maandag zat ik dus met de laptop op schoot NCIS te kijken (geweldige serie overigens) terwijl ik mijn sollicitatiebrief schreef.

Het was exact even lastig als ik me herinnerde. Leg je essentie namelijk maar eens bloot in drie of vier korte alinea’s, het viel me niet mee. Voor mijn gevoel was juist de sollicitatiebrief belangrijk, omdat mijn CV nog erg beperkt is. Ik worstelde zo dus een paar uur door, maar de brief was af voordat Bram thuis kwam.

Daarna ging het snel, ik mailde de brief en werd diezelfde week nog gebeld voor een gesprek. Na mijn weekje Schotland mocht ik langskomen en ik had meteen een goed gevoel over het bedrijf. Interessante en gezellige mensen, die oprechte interesse toonde in wie ik was. Het werd een goed gesprek, zonder dat het aanvoelde als een kruisverhoor. Bovendien leek de baan me nog steeds erg leuk.
Tot mijn grote verbazing werd ik twee dagen later al uitgenodigd voor een tweede gesprek en blijkbaar beviel dat ook, want ik werd op 31 juli aangenomen!

Echt een gevalletje ‘nou moe?!’ de eerste sollicitatiebrief was meteen raak!

Ik ga werken als redactrice bij Ons Huis, een vakblad over interieur. Het is een fris, commercieel, maar zeker ook journalistiek blad. Ik mag er divers werk gaan doen, bureauredactie, veel contact met de doelgroep, eindredactie, een beetje fotografie, en zelfs meedenken over de vormgeving.. kortom ik heb een uitdagende en afwisselde baan gevonden. Op 1 september mag ik er gaan beginnen!

Natuurlijk ben ik ook op vakantie geweest, maar ik vond dat dit nieuws voorrang verdiende..

Geen opmerkingen: