10 april 2007

Long live The King?

In ieder geval lang leve internet... in ons hostel kan ik gewoon alvast een beeld geven van de eerste dag in Bangkok.

Het is hier 5 uur later, dus een uur of 9. Jet en ik hebben buiten gegeten, tussen de Thai. Engels sprak men er niet, dus heeft een aardig meisje voor ons hetzelfde besteld als zij aten.
Wat het was weten we nog steeds niet, lever en ingewanden behoren tot de mogelijkheden, maar het smaakte prima. Alleen die witte glibberstukjes... maar die konden wij als echte eetstokjes groentjes toch niet te pakken krijgen ;-)

Overigens, voor de vrouwen... 3 beha's voor 100baht (omgerekend een euro of twee)... eat your heart out!

Het vlucht was prima, maar het was echt even naar adem happen. De luchtvochtigheid is hier gelijk aan de Burgers Bush in Arnhem en dat is wennen. Natuurlijk had ik dat kunnen weten, maar zo ver van huis ben ik nog nooit geweest.

De jetlag viel mee, net als het guesthouse waar we drie nachten geboekt hebben. Vooral het feit dat ze een snelle internetverbinding hebben maakt mij erg blij. Ik kan toch niet helemaal weg zijn uit Nederland, digitaal that is.

Hoewel Bangkok druk, chaotisch en heet is bevalt het me hier prima. Er wordt hier niet gerent (al is het maar omdat je je dan om moet kleden) en de mensen zijn er vriendelijk. Opdringerig gedrag hebben Jet en ik ze alleen maar meegemaakt bij het vliegveld. Daar wilde een man ons voor 'maar' 700 Baht naar ons hostel brengen, terwijl het ons per bus uiteindelijk maar liefst 64 Baht (1,5 euro) kostte. Nederlanders die we er zijn..

Na een paar uurtjes slaap hebben we per Skytrain al heel wat moois van Bangkok gezien, we hebben eten op straat geproefd (en geconcludeerd dat groene vishapjes erg smerig smaken), monikken gezien, geshopt, en het Victory monument bezocht.

Het is leuk om mensen te kijken hier, wat mij vooral opviel waren de oranje polsbandjes met daarop 'Long live The King'. Dit blijkt te slaan op de Thaise koningen, omdat hij vorig jaar zijn zestig jarig jubileum vierde. Hij is allom geliefd.
Op maandag dragen veel mensen het gele t-shirt wat hem propagandeerd en als om 8 uur 's ochtends en 's avonds het volkslied klinkt staat men hier massaal bij stil.

Volgens een sympatieke Engelsman is hij gewoon een aardige vent die op zn knietjes bij zijn onderdanen een foto van ze maakt.

Er zijn echter ook andere geluiden, zo is een filmpje op You Tube geboycot dat hem afbeelde als vreemde snuiter met enorme voeten (voeten zijn het laagste gedeelte van de mens!) En een website met kritiek op de koning is deels gesloten.
Nu weet ik nog nauwelijks iets van de geschiedenis van Thailand, maar wordt vervolgd!! Hieronder wat mooie beelden.

Leuk als je een reactie voor me achterlaat!

Het ontspannen lukt trouwens al aardig ;-)




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Tamara,

Ik wist helemaal niet dat je naar Thailand zou gaan! Ik ben wel een beetje jaloers... ;) Geniet van je vakantie!

Liefs,

Nadja

Anoniem zei

Je kan natuurlijk ook een haardroger op je hoofd zetten en naar een museum gaan.
maar dat is duurder.

Anoniem zei

Klinkt overweldigend!

Snelcursusje stokjes eten voor beginners: Probeer niet ieder los stukje op te rapen, maar gebruik ze om (met de kom aan je lippen) het eten op hoog tempo naar binnen te lepelen.

Drink niet uit de kraan,
betaal niet meer dan 12 baht voor drinkwater
en doe niets wat ik wel zou doen.