06 juli 2006

Tot snel!

Elke dag geeft je de mogelijkheid om nieuwe dingen te leren..
Bijvoorbeeld dat het niet zo slim is om uit een gladde douche naar je handdoek te reiken, of om met manspersonen te stoeien als je niet onder de blauwe plekken wilt zitten. Vooral aangezien ik al veel aanleg heb voor struikel en stoot momenten.

Verder heb ik weer mogen merken hoe lief vooral allochtone kinderen zijn. In dit geval het Marokkaanse meisje dat zo goed als bij me op schoot kroop in de bus. Ze wilde het liefst met me mee naar huis, maar daar kan ik natuurlijk niet aan beginnen..
Het is vreemd om te merken hoe gesloten veel Nederlandse kinderen zijn, waarschijnlijk ondersteund door de zorgen van hun ouders. Terwijl een Surinaams meisje zo uit de trein in mijn armen springt als haar moeder haar handen vol heeft en ik nog nooit boos aangekeken ben als ik een foto maakte. Misschien heeft dit iets te maken met de manier van opvoeden, waarin ook familie, vrienden en kennissen een rol spelen.

Nog een paar uur en dan stap ik in de auto om samen met mijn ouders en zusje een weekje naar Italie te gaan. Het is nog een vreemd idee, want ik heb een drukke week gehad. Erg intensief samenzijn, het regelen van schoolzaken, de hitte en mijn buik die daarmee niet hielpen..
Ondertussen heeft Lisette contact gezocht met de eerste jongen die me probeerde te versieren, Max, een Italiaan die tien jaar geleden brieven naar me schreef en me onderdompelde in aandacht. Hij blijkt nog steeds in hetzelfde stadje te wonen, dus ik ben er benieuwd naar zijn leventje nu. Het voelt als een soort terugtocht naar het meisje van dertien, gemengde gevoelens dus, maar ik ben vooral trots op waar ik nu ben. En oh my, wat is het Lago Maggoire toch mooi. Ik zal foto´s posten om het te bewijzen!



Ik ga dus lekker relaxen en ben daarna weer een weekje terug, om daarna met Moontje weg te gaan. Een tijd weg dus bij mensen die ik erg graag om me heen heb, maar even een stapje terug geeft de tijd om te kijken wat je hebt. Wat je wilt en hoe je dat gaat bereiken. Kortom, tot heel snel en ik hoop daar te kunnen posten!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Oink, ben benieuwd over max.. concurentie of niet.. we zullen zien.

Anoniem zei

Zoals LL Cool J ooit dichtte: competition's paying the price! dus zet je muntenbakje maar klaar. Het is in Holland ook goed toeven trouwens. Maar ik wil bergen. en snel.

Anoniem zei

Zucht nog twee weken wachten voor mij... om samen met Tam op vakantie te gaan naar het zonnige Griekenland. Hoop dat je het in Italie naar je zin hebt en natuurlijk niet al te bruin wordt anders moet ik aan een inhaalslag beginnen ;) Tot snel kus

Anoniem zei

Tamara wordt niet bruin. of ze moet cacao door haar melkhuidje roeren.

Anoniem zei

Haha zullen we dat eens proberen in Griekenland? Uhm ik bedoel zal ik dat maar proberen...;) Maareh marein wanneer kreeg ik ook alweer je mailadres?

Anoniem zei

als tamara er zin in had, geloof ik. maar bij deze: ramonawilmijnadres@yahoo.com (als er nog andere mensen zijn die door een ramona achtervolgd worden maar hun adres niet op een blog willen hebben kunnen ze me mailen)

Anoniem zei

Zie ik hier iets bloeien

Anoniem zei

volgens mij niet, ze geeft me geen water...

Anoniem zei

update: ik wordt inmiddels keurig gestalked per mail, ipv via onschuldigemeisjesblogs.