21 juli 2006

Reizen, Bella Italia


Vandaag mag ik alweer gaan reizen, wat een heerlijk gevoel. Zo kwam ik jaren het land niet uit en zo ga ik voor de derde keer in een paar maanden. Eerst Israël, pas geleden Italië en natuurlijk Griekenland in het verschiet. Het voelt echt als luxe en in geniet er enorm van.
De reis met Benjamin heeft veel losgemaakt, waaronder het verlangen om meer van de wereld te zien. Nieuwe plekken en culturen, je onderdompelen in een land. De mooiste momenten in Israël waren voor mij de momenten dat ik de Israëlische bevolking gewoon hun dagelijkse gang mocht zien gaan. Uiteindelijk maken historische plekken het land niet, al zijn ze de afdruk van de geschiedenis. In het geval van Israël nog wel meer dan dat, maar je snapt me vast wel.


Italië was heerlijk. Vooral nu ik wat ouder ben. De plekken die ik vroeger zag uit de auto kon ik nu in mijn eigen tempo bekijken en de rust was ook erg fijn. Ik kan nu echt stilzitten en dat is een hele verbetering wat mij betreft. Leuke dingen doen met mijn zusje, mijn ouders wat langer zien dan normaal sinds ik op mezelf woon, het beviel goed. Mijn zusje is echt ouder aan het worden en samen zwemmen, batmintonnen ed waren heel leuk. Italianen kijken inmiddels meer naar haar dan naar mij!
Oh en laat ik de WK finale niet vergeten, we hebben een groot deel van de wedstrijd tussen de Italianen beleefd en dat was erg leuk. Hele families die compleet meeleven, echt niet te vergelijken met Nederland. Dit land is echt mijn eerste liefde, vooral het groene waterrijke noorden. De mensen zijn chaotisch maar passioneel en ik heb me er altijd echt op mijn plek gevoeld.

Dit jaar merkte ik ook hoeveel Italiaans ik versta. Zo was er een grappig ontmoeting op het vliegveld. Een ouder echtpaar (60+) stond net als ik te wachten bij een informatie balie. Zij met een ijsje in haar hand, maar hij weigerde er een hapje van te nemen. Dus brak ze een stukje af, legde het op haar hand en hij slobberde het eraf. We hadden al contact gehad en ik moest lachen. 'Cavallo' (paard) grapte ik en de vrouw moest ook lachen. Toen legde ze uit dat haar man door zijn kunstgebit maar moeilijk kan bijten. Dus voert ze hem, 'als een kind'.
Ik was zeer gecharmeerd van de oude mensjes, maar de dame achter de balie minder.. Het echtpaar kwam namelijk helemaal naar het vliegveld om een ticket te boeken voor september. Ze hadden nogal wat wensen en waren ook nog eens hardhorend.. kortom, het werd al snel een Italiaans drama.

Lang leve de Italiaanse levensstijl met dit weer, ik doe tot 4 uur ’s middags zo weinig mogelijk en zwem veel. Eten gebeurd rond een uurtje of 8 en zo is de hitte nog wel enigszins te harden. Ik word nog bruin ook! Die foto’s komen nog, maar nu eerst nog wat foto's uit Italië..

3 opmerkingen:

Anoniem zei

happy holidays (hier ook)

Anoniem zei

Hiep hiep hoera voor de vakantie.. Spanje geweldig.. Ik begrijp nog minder van de nederlandse cultuur als hiervoor..

Maar nu ook wel weer tijd om gewoon te doen, gewoon kunnen bellen, ga je mee zwemmen, skaten of gewoon iets leuks doen..

Wanneer is de landing op schiphol gepland?
Tot die tijd genieten!

Anoniem zei

zeg waar blijven de verhalen?